Sayfalar

27 Temmuz 2012 Cuma

Memleket Hikayeleri




Kitabın Yazarı: Ayfer Tunç

Yayınevi: İletişim

Sayfa sayısı: 278








Nereden kaça aldım?: Ödünç verilen bir kitap
Aslında "Sen Dünyaya Gelmeden" kitabımı okurken ve çok da iyi giderken, gökten bu kitap düştü :). Cumaya kadar okuma süresi verildi. Çünkü kitap Cuma günü İstanbul'a gidecekmiş :) Ben de yetiştiremem verme dedim ama yine de yetiştiremezsem götürmeyecekti.. Sonuç olarak süper bir azimle ve hızla okuduğum bu kitaptan her Ayfer Tunç okumamda aldığım zevki aldım. İçlerinde kısa kısa öyküler var, acaba diyorsunuz okurken bunlar gerçek hikayeler mi.. Çünkü o kadar sıcak ve gerçekçi ki, inanmak istiyorsunuz oradaki karakterlerle bütünleşiyorsunuz.. Tam da Adapazarı'na giderken bu kitap çok iyi geldi. İçinde Adapazarı yani Ada ile (kitapta böyle geçiyor) ilgili çok hikaye var. En başta da İstanbul'u anlatıyor biraz ama yazar eski İstanbul'u eskiliğine rağmen , Haliç'i de eski pisliğine rağmen daha çok seviyor sanki. Diğer foto ise akşam okumalarımdan .. Buz gibi bir kola bu sefer kahvemin yerini aldı, yanında fındık-fıstık ile önerilir :)

Altını çizdiğim bir cümle ;

"Bağsızlığın bir çeşit özgürlük olup olmadığını tartışıyorlar. Bağlılığın güven duygusuyla ilgisi var, bağlanmak biraz da güvenmek demek. Güven insana iyi gelen bir his. Öte yandan bağlılık özgürlüğün de ayaklarını bağlayan bir his." (s.73)


3 yorum:

  1. Malesef henüz Ayfer Tunç okuyamadım.Ama okumayı ençok itediğim yzarlardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka okumalısın.. Her kitabı beni ayrı etkiledi..

      Sil
  2. Tatil dönemime denk geldiği için katılamadım. Yine de haber verdiğiniz için teşekkür ederim..

    YanıtlaSil