Sayfalar

6 Ocak 2015 Salı

Decameron


Kitabın Yazarı: Giovanni Boccaccio
Yayınevi: Oğlak Yayıncılık
Sayfa sayısı: 909
Nereden kaça aldım?: IDEFIX

Kitabın orjinal kapağını satış sitesinde görebilirsiniz. Ancak bu kapakla kitabı dışarıda okumam pek hoş olmayacağı için kaplamak zorunda kaldım :). 2 ciltlik kitap özel kutusunda satılıyor. Deca 10 demek kitap da 10 günlük hikaye anlamına geliyormuş. 1307 yılında İtalya'da veba salgınından kaçan 7 kadın ve 3 erkeğin bir evde toplanarak 10 gün boyunca birbirlerine anlattıkları hikayelerden oluşuyor. Hikayeler o günün kraliçe ilan edilen kişisi tarafından belirlenmiş bir konu etrafında dönüyor. Genellikle 13-14 yaşlarında güzel kızların, kadınların, ya da kendine hakim olamayan keşişlerin, papazların etrafında dönen cinsel içeriklerin de sıklıkla yer aldığı hikayeler. Açıkçası ilk cildi okumam yeterli oldu. Bir süre sonra hep aynı şeyi okuyormuşum gibi hissettim. 2014'ün son kitabını da böylece tamamlamış oldum demem yanlış bir ifade olacak, yarıda bırakmış oldum :)..

Herkese mutlu, kitap dolu bir 2015 dilerim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder