Sayfalar

8 Ekim 2012 Pazartesi

Ateşböceği Yolu




Kitabın Yazarı: Kristin Hannah

Yayınevi: Pegasus Yayıncılık

Sayfa sayısı: 624

Nereden kaça aldım?: Oku&Oku

Tully ve Kate'in hikayesi bu. 13-14 yaşlarında başlayan bir arkadaşlığın hikayesi. Geçen süre boyunca bir çok iniş-çıkış, çatışma yaşansa da her zaman kaldıkları yerden devam etmenin bir yolunu bulan bir arkadaşlık. Tully ailesiz olmanın eksikliğini iş hayatında, kariyerinde aradı.. Fakat hiç bir zaman tam olarak mutlu olamadı.. Kate de kendisini ailesine adadı, kariyerinden vazgeçti.. O da hiç bir zaman tam olarak mutlu olamadı. Her ikisi de hayatlarında bir şeylerin eksikliğini sürekli yaşadılar. En sonunda aradaki ipleri koparan bir olay oldu, uzun bir süre her biri kendi köşesine çekildi.. Ta ki acı haberi öğrenene kadar.. Bundan sonrasında zaten göz yaşlarınıza hakim olamıyorsunuz.. Hele ki anneniz de bu süreçlerden geçiyorsa..

"Kate bu duyguyu biliyordu: çocukların büyümesini, kocanın işe gitmesini seyredip hayatın sana kalan o küçücük kısmında ne yapacağını bilememenin ne kadar korkunç olduğunun farkındaydı." (s.364)

"Eğer paylaşabileceğin biri yoksa başarılı olmanın ne anlamı var ki?" (s.389)

"Kate kızıyla bir kavga daha yapabilmek için her şeyini verirdi çünkü aslında bu kavgalar zamanları olduğunu gösteriyordu." (s.591)

9 yorum:

  1. Canım benim, yine güzel bir kitap tanıttın bana. Sanırım bu kitabı da okunacaklar listeme eklemem gerekiyor.
    Bu arada, kitaptan alınan son cümle çok güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlarda çok sıradan gelse de, sonra konu derinleşiyor.. Umarım okuyunca da beğenirsin..

      Sil
  2. kitabın son bölümünde salya sümük ağlatıyor gerçekten.. annenize büyük geçmiş olsun... Rabbim size bağışlasın inşallah... sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. aynı kitabı ben de paylaşmıştım ilgilenirseniz beklerim..

    http://kitaplarimolmadanasla.blogspot.com/2012/02/kristin-hannah-ates-bocegi-yolu.html

    YanıtlaSil
  4. Harika bir kitapdı.Çok beğenmiştim ben...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet özellikle sonlara doğru elimden bırakamadım.

      Sil
  5. almak istediklerim arasında bu kitap..
    inş en kısa zamanda elimdekileri bitirip bu kitabı okumak istiyorum..

    bu arada
    Bloğumda koşulsuz şartsız sahibini bekleyen 16 adet kitap var
    belkide sahibi sensindir neden olmasın :)
    bu hediyelere sahip olmak istersen bloğuma beklerim

    YanıtlaSil
  6. Kitaplar umarım gerçekten isteyene gider. Haber verdiğiniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil