Sayfalar

15 Mart 2011 Salı

Melekler Erkek Olur



Kitabın Adı: Melekler Erkek Olur

Kitabın Yazarı: Hamdi Koç

Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları

Sayfa sayısı: 258

Nereden kaça aldım: Ablam'ın kitabı

Bu kitabı ablamdan annem alıp okumuş, ben de annemden aldım ve okudum. Kitapla karşılaşmam bu şekilde olmasaydı eğer sanırım hiç karşılaşmazdık :). Bir erkeğin iç dünyasının anlatıldığı bu romanda fazlaca bulunan argo ve küfürlü konuşmalar, roman kahramanı Murat'ın kendi kendine çelişen düşünceleri, kadınlara bakış açısı beni açıkçası rahatsız etti.. Acaba her erkek mi böyle? diye düşünmeden edemedim. Sonra Murat'ta bulunan bu aşırı dozun her erkekte azdan çoğa doğru mutlaka bulunduğuna karar verdim :) Kitabın konusu kısaca şöyle; büyük bir şirkette CEO olarak görev yapan 40'lı yaşlardaki Murat, işe yeni başlayan Selma ile karısını ve iki çocuğunu aldatmaya başlar. Sonra Murat'ın iç seslerini bol miktarda okuruz, üniversite aşkı Pınar devreye girer.. Patronu ile son dakika kararları alınır ve kitap biter.. Fakat kitabın sonunda Selma'ya ne oldu, karısıyla boşandı mı, Pınar'a ne oldu, patronu gitti mi, kızlarıyla barıştı mı  vs gibi bir çok soru havada kalmaya devam eder.

Kitaptan bazı alıntılarım;

"İşe her zaman erken gitmeyi severim, çok erken, herkesten önce. Ben gittiğimde sadece temizlikçi olur. Bazen o da olmaz. Kapıyı ben açarım ve hayatımın düzenini ve refahını borçlu olduğum, bana insanlar arasında ayakta durabilme, sesimi çıkarabilme ve dilediğim gibi hareket edebilme olanağı veren bu işyerini derin bir bağlılıkla selamlarım. O olmasa ben de olmam; bunu bilirim." (s.24)

" Kimseye zarar vermediğin sürece serbestsin. Kendine zarar vermek için de, doğal olarak, serbestsin. Vereceksin de zaten. Ama olsun. O da birşeydir. Başkalarının senin adına hata yapmasından iyidir. Kendi hatanı kendin yap. İşte benden memlekete bir ideal Türk çocuğu!" (s.150)

"Büyük doğrunun olmadığı yerde küçük doğru da olmaz. Küller küllere. Herkes gündelik işlerin peşinde, artık kimse büyük şeyler düşünmüyor, kimsenin geleceğe ilişkin büyük bir tutkusu yok, herkes ıvır zıvırla meşgul." (s.150)

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder