Sayfalar

23 Aralık 2013 Pazartesi

Kitap Hırsızı





Kitabın Yazarı: Markus Zusak

Yayınevi: MartıYayınları

Sayfa sayısı: 574

Nereden kaça aldım?: Arkadaş



2 haftada ancak bitirebildim. Belki de bilmiyorum hep yanı başımda bu harika kapaklı kitap olsun istedim, bitmesini istemedim. Öyle zor okunacak bir kitap kesinlikle değil. Olaylar Himmel Sokağı'nda (Münih, Almanya) geçiyor. Führer'in 1940'lı yıllarda yaptıklarının ufak bir kesiti bize Azrail'in ağzından anlatılmış. Ölümler, ruhların ele geçirilmesi olarak yumuşak bir anlatımla bize aktarılmış. Anlatım esnasında Azrail'in dahi Hitler'e olan antipatisini hissedebiliyorsunuz. Himmel sokağında Liesel'in (kitap hırsızının) başından geçen talihsiz olaylar zinciri (aslında olaylar demeyim olan her şey kötü) masalsı bir anlatımla sanki bu yaşananlar çok olağanmış gibi anlatılıyor. Nazi Almanya'sının diktatörlüğü karşısında tüyleriniz ürperirken, neden diyorsunuz hepimiz altı üstü insan değil miyiz!

Kitabın filminin çekildiğini ve Mart-Nisan gibi izleyebileceğimi öğrenince açıkçası çok sevindim. Fragmanı etkileyici, sahneye yansımasının kitaba göre daha can acıtıcı olacağını düşünüyorum.

"Yüzünüze bir tokat yedikten sonra gülümsediğinizi düşünün. Sonra da bunu günde yirmi dört saat yaptığınızı.
Bir Yahudi'yi gizlemek böyle bir şeydir." (s.224)

"Caddenin her yerinde insanlar vardı ama boş olsa yabancı bundan daha yalnız olamazdı." (s.496)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder